Friday, October 2, 2009

body language

Body language atau bahasa badan amat penting dalam menghasilkan satu komunikasi yang baik. Ketika berkomunikasi dengan seseorang, bahasa badan dapat membantu kita untuk menjelaskan sesuatu yg ingin disampaikan dengn lebih baik. Melalui pandangan mata yang meyakinkan, gerak tubuh yang selaras dengan penyampaian, tangan serta bahu merupakan antara bahasa tubuh yang amat penting. Pendengar juga akan merasa selesa apabila kita mempamerkan bahasa badan yang sesuai sertatidak kererlaluan. Keadaan ini secara tidak langsung dapat menghasilkan satu komunikasi 2 hala yang amat berkesan.



Tetapi entry kali ini bukanlah bertujuan nak bg kuliah ttg apa itu body language atau jenis2 komunikasi berkesan tetapi sebenarnya nak bagitau yang sekarang saya tgh minat lagu Body Languange- Jesse McCartney ngan T-Pain!!

Ya, saya tahu lagu ni dah lama keluar, dari bulan 3 lagi tp saya baru je tahu dan dengar (betapa x majunya saya dlm bab2 music ni..sedey..)

Tapi 1st time dengar trs jatuh chenta, ala2 cinta pndg pertama g2..hehehe..saya suka dgr lagu nie sebab:



1. very awesome

2. cool giler (especially part T-Pain nyanyi)

3. sore  si Jesse ni yang giler best..(muka pown best+++ gak..hehe)

4. dengar versi live pn sama je cam record pnyer (best+++)


bagi sesapa yang blom dgr (tp cm saya sorang je baru dgr..huhu) bolehlah dengar ye..pasni anda juga dpt hasilkan satu gerakan body languange yg sungguh menarik.

nota:
1. tgh addicted kat Jesse McCartney.
2. dia ensem (muka ala2 innocent) dan sore best.

1 budak comel:

nadya omar said...

sila gigibiru lagu nih nnt dgn angah taw,, nk gak dgar lagu nih mcm mana,

 
.naimah awi. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template