Wednesday, June 13, 2012

*[009] ketagih

Amaran awal, peminat tegar Korea digalakkan membaca. Yang lain nak tapis, skip, tak baca terus pun tak apa.wakakaka


sekarang ni virus k-pop a.k.a korea merata-rata kan. Bukan kat Malaysia je aku rasa, dunia kot. Pernah tengok video minah omputih histeria, jerit-jerit nyanyi lagu korea. Hambik ko, kalah Justin Bieber..hahaha
Aku pun xde kurangnya. Dulu bukan main, cakap band kpop cam pondan la, komunis la, kutuk giler-giler. Sekarang, orang kutuk Shinee pun aku sentap. Eh..tetiba.

Dulu minat setakat drama diorang je, pastu boyband dorang, (girlband?err..minat jugak, tapi apa barang perempuan minat giler-giler kat SNSD, mestilah opposite kan..hahaha) sekarang ni, asal ada tulisan korea je aku nak usha, tengok tv ada sebut pelancongan kat Korea, aku concern. Sampaikan urusan ekonomi antara Malaysia dengan Korea pun aku take note..hahaha..punya la ketagih kat Korea. Lain pulak sebut ketagih kan, addicted la, sopan sket.

Bila dah femes ni, mestilah banyak produk-produk dari Korea yang jual kat sini kan. Aku yang memang sensitif dengan benda ni semua lagi la tak senang duduk bila nampak barang Korea kat depan mata kan. Jadi, ada la 2 3 barang yang aku beli dan tengah pakai sekarang, yang pasti of cos la produk kecantikkan kan.


Beli di Watson, ada tiga jenis. Rasberry, Egg, dan Serum apa ntah. Yang aku dah cuba rasberry, memang best. Rasa segar sangat, sesuai dengan kulit aku. Masa pakai tu, rasa cam 4 muka kat pack 2 ada atas muka aku..wakaka..overdose ko naimah. Anda-anda di luar sana boleh try test ye.







 Nose strip with charcoal. Bestnya sebab ada box, dalam tu ada 6 strips, jadi macam berbaloi juga la dengan harga. Yang ni biasa-biasa je bagi aku, macam ada je lagi aku punya bintik-bintik hitam kat hidung ni. Beli pun sebab comel dan made in Korea. Overdose lagi.haha

Setakat ni dua tu jela aku baru cuba, review? Ok la sebab sesuai dengan kulit muka, dan takde kesan sampingan lain lagi. Produk-produk macam ni jela rasanya aku berani cuba. Produk makanan dorang? Tangan aku tak tercapai lagi nak ambik sebab fikir halal ke tak..halal ke tak. Aku pernah nampak biskut korea yang di jual kat supermarket, comel giler dia punya packaging, memang rasa nak try je. Tapi bila fikir balik halal ke ni, terus cancel.

comel...:)






2 budak comel:

blackhearty said...

Haha..lawak la bce entry ni..
as kpoplover..ak phm ..haha..
pic hyun bin tu mmg xley blah yek..^0^

naimah said...

aku minat dia wei.
gigih aku google gmbr dia..wakaka

 
.naimah awi. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template