Friday, February 15, 2013

undur diri

Assalamualaikum..

Hampir sebulan tak menulis di sini. Saya tak sibuk pun tapi saya malas. Malas nak berkongsi apa-apa. Dan hari ni penyakit malas tu berkurang sikit, jadi saya taip lah entry ini.

Saya dah berusia 24 tahun pada minggu lepas ! Ya Allah! Syukur.

Flashback 24 tahun lepas: 
Pada hari bulan 8,bulan 2 dan bertahun 1989 Puan Fatimah bt Hamzah telah mula rasa sakit tanda bayi yang dikandung beliau selama 9 bulan sudah mula gatal hendak keluar melihat dunia. Rasa sakit itu bagi beliau mungkin small matter je sebab beliau sudah merasakan kesakitan dan keperitan itu sebanyak 8 kali sudah, dan ini kali ke 9 kesakitan itu datang. Maknanya nak bersalin anak ke 9 la tu.
Maka dipendekkan cerita, pada hari itu lahirlah seorang budak gegirl yang tak berapa cantik tetapi comel itu. Dan dipendekkan cerita lagi, budak itu di beri nama Naimah. Saya lah itu, jangan buat tak paham pulak.
Maka dipendekkan cerita lagi, membesarlah budak gegirl itu bersama-sama emak dan ayah serta adik-beradiknya yang lain dengan penuh kepayahan serta kesenangan yang diharungi bersama. Beliau mula bersekolah seawal usia 3 tahun kerana terpaksa meneman abangnya yang asyik menangis di tadika KEMAS berdekatan dengan rumahnya. Akibat terlalu lama bersekolah tadika, beliau boleh dianggap 'otai' di kalangan kawan-kawan setadika dan menjadi orang kanan kepada cikgu Saleha, cikgu tadika KEMAS itu. Beliau mula pandai membaca di awal usia 4 tahun dan selalu menjadi harapan tadika dalam acara lari dalam guni (apakah?).



 (bersambung...tiba-tiba idea beku. kahkahkah..)

mekasih kawan!

3 budak comel:

Mrs NurulAsyraf said...

haha..kiut je..happy belated besday naimah cayunk...

naimah said...

mekasih kak nuruk :)

naimah said...

*nurul..haha typo

 
.naimah awi. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template