Tuesday, February 19, 2013

jodoh



Setelah sudah dewasa ni., perkara jodoh mula masuk dalam senarai penting untuk difikirkan. Jodoh, ajal dan maut itu di tangan Tuhan. Ayat yang selalu kita dengar dan baca kan. Tapi kalau nak bersembang, bab jodoh bab yang paling sedap untuk di sembangkan. Jarang orang nak bersembang bab ajal dan maut ni sangat walaupun ajal dan maut itu lebih penting. Kita manusia memang begitu.

Dengan kawan-kawan sebaya yang dah ramai naik pelamin, angin tempias itu terkena jugak lah pada saya. Tipu lah kalau tidak cemburu lihat kawan-kawan bahagia tetapi mungkin belum sampai masa buat saya. Kadang-kadang fikir mungkin Tuhan belum temukan jodoh buat saya sebab saya sendiri belum bersedia ke arah itu. Seriously, saya tidak bersedia! Saya sendiri pun tak faham lagi perangai saya, macam mana nak faham perangai orang lain, berlainan jantina pulak tu! :(

Hidup kita bukan macam drama Korea. Walaupun sang heroin buruk, kadang-kadang tua tapi sebab dia heroin sang hero hanya tersenyum dan cakap "alololo..cutenya".:p Saya tak memilih sangat tapi biarlah jodoh saya nanti boleh terima saya seadanya sebab jujurnya diri saya complicated, susah difahami. Saya tak suka lelaki yang ego, berlagak tunjuk kebolehan sendiri, definitely no. Saya cuma nak seseorang yang simple, cool, dan senang di bawa berbincang. Dan juga pandai menari k-pop.lalalala..gurau je.

Dan bonus bila dia seperti ini

argh..melting!
atau

hidung berdarah..antar pg hospital!
Saya tak tahu kenapa saya perlu taip entry berunsur-unsur gatal ni. Tapi tula, macam yang saya cakap tadi saya ini complicated, susah difahami..kahkahkah.

"Hai mambang, berdampinglah dengan ku wahai si mambang.."


2 budak comel:

WiDuRi @rTaKuS said...

wow.....


nak yang hot je gamba...
jangan nak mambang sgt la...aih..
maen2 la..kang dtg betul...ish...

naimah said...

mambang hot xpe..hahaha

 
.naimah awi. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template