Wednesday, December 19, 2012

perjalanan yang tak disangka.




Assalamualaikum.

Straight to the point, hari minggu lepas saya pergi tengok wayang. Dan filemnya adalah The Hobbit: Unexpected Journey. Tapi, masa beli tiket itu tak ada la saya sebut penuh tajuk filem itu, cakap je "kak, nak tiket the hobbit 3, nak duduk seat tengah ea." Ok,setel dah dapat tiket. Jangan lupa bayar harga tiket ye adik-adik.

Ehem-ehem, tunjuk poster gempak dulu.



dan lagi



Sebagai peminat-kipas-susah mati The Lord of The Rings part 1,2 ,3..filem ini sudah pasti menarik perhatian saya. Amboi, buat karangan bahasa melayu SPM nampak.

Tujuh tahun kot tunggu mesti lah teruja kan. Dan rasanya agak berbaloi tunggu selama tu sebab The Hobbit ni takdelah mengecewakan sangat. Sebab dah kenal watak-watak dalam TLOFTR sebelum ni, jadi tak ada masalah terbelit-belit jalan cerita. Cerita ni ada kaitan sikit dengan jalan cerita TLOFTR, tapi banyak berkisar tentang Bilbo Baggins, kaum Hobbit yang pendek, berkaki besar serta comel itu.

Oh saya tak pandai nak buat review filem ini tapi apa yang boleh saya katakan berbaloi tengok. Jalan cerita tak memeningkan, sinematografi yang cantik, suspens campur lawak yang seimbang, pelakon-pelakon baru yang ohsem, and The Gandalf yang cool!

Tapi star untuk filem ini bagi saya ialah



 Ya, Kili the dwarf! Walaupun anda orang kerdil tapi anda hensem dan cool serta lawak. The Lord of the Rings mungkin ada Legolas the Elf yang hensem itu tapi The Hobbit ada Kili.huhuhu..gelak gatal.

Bagi yang belum menonton, silalah ke panggung wayang berhampiran dengan anda. Ataupun download di internet aje. Tak nak tengok pun takpe, tak berdosa.heh.

Sekian.

6 budak comel:

Mrs NurulAsyraf said...

nak tengok jugak..naimah update la slalu pls..

naimah said...

The Hobbit 3D jomm..haha
insyaAllah updet selalu..:)

blackhearty said...

ye..tlg la update sllu..XD

-kipas-susah-mati blog missnaima-

naimah said...

amboi..aku updet tulis tjuk je blh?
kahkahkah

#thelagidanlagi said...

nak tanya , apa perbezaan dwarves dan hobbit erk??? tawu x...

naimah said...

#thelagidanlagi:

hobbit physical dia lbh kecil, curly-haired, penampilan more to alam mybe?(sebab normally dia pkai bju wrna hijau dan kuning..hehe). Kaki berbulu and besar sket dan tinggal di kwsn kampung, Shire.

Dwarves:
Besar sket dari hobbit tapi still kategori kerdil, biasanya bearded, dan tinggal kat pergunungan.
Dwarves pelombong dan suka emas.(The Hobbit film revealed this!).
senjata dwarves biasanya kapak, elves panah, manusia pedang, dan hobbit tak suka berperang.

rasanya tu kot beza dorg..sori silap. berdasarkan pemerhatian dan bacaan saya :)

 
.naimah awi. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template