Sunday, November 8, 2009

social networking

bila dah ada blog ni, aku lebih prefer layan blog dari melayan macam2 jenis social network ni..
frenster ke, tagged, facebook, ym, skype, dan sama waktu dgnnya..


bukan ape, kdg2 malas nk lyn 'kawan2 maya' ku yang agak sengal dn kepala cam msk air tu
bla bukak inbox penuhla ngan mesej2 murahan yang kadang2 menggelikan tekak bila membacanya
contoh yang blh dibagi:

kategori 1: ayat bese2
"hai..blh kenal?awk cute la..."


"boleh bg no.phone.?sng sya nk contact awk..."


"dah ada pakwe blom ni..?"


kategori 2: ayat xleh blah
"jom trn KL..senang kita jumpa nanti"

"ala..gtau la duk kt mane, senang nk hntr rombongan mminang"

"xkan xde pakwe lg..?sya pn geram tgk awk ni.."


kategori 3: ayat kurang ajr

"hai awk. awk perlukan teman? saya sudi lyn awk..zahir dan batin."

"hai awak. saya perlukan teman. saya blh bg awk rm700++ sebulan kalu awk sudi jd teman saya. saya x bermksud nk biadap, sya hormati awk.kalu berminat call nombor ni..
017-2XXXXXXX...jo-kl."

"hai.awk ske s***?"


mmg kdg2 jd speechless kalu dapat msg2 cmni.halo...ingt aku ni ape..?sng2 nk twrkan jdi life partner la, kau ingt aku ni anak ayam ke?
kdg2 bla ada kaum hawa yg add, timbul gak perasaan pelik kan..tp lyn jela, mane tahu just nak tmbh kenalan.
tp dah agk dah..rupanya minah2 lesbo..
siap tnya ada webcam x...


adui ya..
apa agknya yang bleh di klasifikasikan dgn mereka2 ni semua..
sakit jiwa?sakit otak?tekanan perasaan? atau sebenarnya krg didikan dn ajaran agama..
entahla...
kadang2 sedih bla tgk yg jns2 cm2 semenya melayu tulen, rmbut dan mata hitam pekat.


so, sekarang rasenya aku lebih ske layan blog
byk info yg leh dapat..
blogger-blogger pn semenya kreatif2
daripada menyesakkan otak ngan perkara2 kuning+biru+hijau dsb nya 2
baik baca blog kan.....
hehe
:)

2 budak comel:

.ib. said...

wowo... sirius u pnah dpt ayat2 kurang ajar mcm tu? i never tink of tht wud really happened... tapi papepun itulah the cons of social networking kan... sabar jelah...

p/s: tp nape i xpnah dpt eh? haha...

naimah said...

ib: ya..mmg serius dpt.ntahla, kdg2 tension gak bla brdepan ngn org2 yg xwape nak cerdik dlm berfikir ni..ntah ape la yg ada dlm kpla dorg 2..tp kalu dorg nk aggap i cam typical gurl yg ske lyn benda2 cmni,kim salam la byk2...hehe:)

 
.naimah awi. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template