Monday, September 24, 2012

lupa.


Seriously, saya agak pelupa orangnya. Betul, nak taip seriously pun saya ambik masa 6 saat sebab lupa. Mula-mula saya taip macam ni, seriusly.

Assalamualaikum.

Kadang-kadang lupa ni memang satu penyakit besar. Orang cakap banyak makan semut punca cepat lupa. Bukan lah nak cakap saya suka kutip semut yang lalu di depan mata lepas tu makan, tapi mungkin banyak makanan yang saya makan ada semut. Arggh..susahnye nak buat ayat.

*******

Perenggan baru.
 Salah satu perkara yang saya cepat lupa ialah mengingati tarikh lahir mak-ayah, adek-beradek, kawan-kawan, dan sewaktu dengannya.

Kadang-kadang facebook ada ingatkan saya, tapi malas betul saya nak taip dekat wall mereka-mereka. Hari tu time birthday saya, ada kawan yang wish macam ni :



Habis Baguih punya.

Kalau kawan-kawan pelukketatketaptidosatubantal, nak cam dorang punya birthday senang. Dia akan call, dan sembang 2-3 jam sebab Celcom bagi free call dan mesej seminggu.
Kadang-kadang saya jadi suspicious kalau kawan-kawan call dan sembang lama-lama dengan saya. Saya akan tanya dorang balik.
"Eh, hari ni birthday  awak ke ea?"
"La..bukan birthday ke, ingatkan kredit free sembang lama-lama ni."
Agak kurang ajar di situ cik naimah.

Maafkan saya kawan-kawan terchenta, memang saya fail dalam ingat tarikh lahir anda semua. Tapi tak bermakna saya tak ingat kamu semua ye. Saya cukup kagum bila teringat kawan saya, Mas yang ingat satu-satu tarikh lahir our BFF group kan. Wah!memang kuat ingatan!Syabas!

*******


Pada suatu hari, adik saya mesej. Mesej dia berbentuk begini:

Agak gelojoh di situ memberitahu sendiri tarikh lahir dia.

Dan saya balas sekadar berbasi-basi:

Bahasa berterabur menunjukkan ketidak'excited'kan. Dan saya sudah pasti mesej seterusnya akan menyusul.



...........................................................................

nombor yang anda mesej diluar liputan. Terima kasih.

0 budak comel:

 
.naimah awi. Blogger Template by Ipietoon Blogger Template